مفاهیم بازاریابی اینترنتی

بازاریابی چیست
نظرات بسیار متعددی در این رابطه بیان شده است ولی بهترین و ساده ترین این تعاریف را این طور میتوان بیان کرد . ارائه درست از یک محصول یا یک خدمت به مشتری در جهت فروش یا اعتبار آن محصول را بازاریابی میتوان گفت . باز هم تکرار میکنم بازاریابی تعاریف زیادی ذارد ولی با توجه به رسالت این سایت و بازار هدف ما که صنعتگران میباشند سعی میکنیم از اصطلاحات نا مفهوم دوری نماییم . دوستان عزیز  مفهوم ارائه در ساختار های مختلفی صورت میگیرد .
تبلیغات هدفمند
1:دیداری و بصری (تبلیغات تلوزیونی)
2:قالب های ایستا و متنی (کاتالوگ ها)
3: حضور فیزیکی و برقراری روابط فردی (حضور افراد در محل )
تبلیغات چیست
تبلیغات به فعلی که در جهت بازاریابی صورت میگیرد گفته میشود . یعنی تبلیغ هدف یک شرکت نیست . معرفی تنها  نیز هدف نیست . بلکه معرفی در هر نوعی در جهت جذب مشتری و بازار یابی هدف میباشد .
بازاریابی اینترنتی چیست
بازار همان جایی است که مشتری هست . البته نه هر مشتری , بلکه مشتری هدف , طبیعی است با افزایش استفاده از اینترنت , مشتریان زیادی در این فضا حضور دارند .
به شکلی میتوان گفت بازاریابی اینترنتی به کلیه فعالیت هایی که در فضای مجازی در جهت جذب افراد صورت میگیرد , بازاریابی اینترنتی گفته میشود .
 
و شایدهم بتوان گفت حرکت از بازاریابی های قدیمی به شکل نوین آن . ببخشید که این ضرب المثل را میزنم .
خر همون خره پالونش عوض شده .
یعنی در بازاریابی اینترنتی اصل و ریشه بازاریابی تغییری نکرده فقط مردم به سمت نت حرکت کردند بازارهم دنبال آنها راه افتاده و مفهومی به نام بازاریابی اینترنتی شکل گرفته . همییییییییییییییییین
انواع بازاریابی اینترنتی
1: تبلیغات در دایرکتوری های مشاغل
2: وبلاگ نویسی
4 : ارسال ایمیل های گروهی
5: حرکت در شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک توییتر گوگل پلاس .......
6:تبلیغات کلیکی (فعلا در ایران تحریمه ولی اگر هم درست بشه قالبا هزینه هاش سرسام آوره . راه درآمد گوگل !!!!)
7: بازاریابی ویدئویی
timthumbInternet-usage-in-Pakistan
و..............
مزایای بازاریابی اینترنتی
1- مشتری که به دنبال شما میگردد شما را می یابد . یعنی اگر شما در نت سرچ میکنید "درمان بیماری قارچ پوستی " , شما به چه جهت این کار را انجام میدهی . البته پر واضح است که شما یا میخواهید اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید یا به دنبال فرد یا گروهی هستید که این خدمات را ارائه دهند .
2- شما خواهید توانست اطلاعات مشتری خود را در این نوع بازاریابی در دست داشته باشید . این یک مزیت عالی به شمار میرود . اگر شما بدانید مشتریان شما چه کسانی هستند و یا په گروه سنی دارند یا علایق آنها چیست میتوانید با  طبقه بندی های مناسب محصولا جدید خود را به آنها معرفی کنید .
3: آنلاین بودن در هر ساعت و زمان
 
4: مناسب بودن هزینه ها
5: توضیع فراوان
معایب بازاریابی اینترنتی
1:خطر لو رفتن اطلاعات شخصی و امنیتی سازمان ها و شرکت ها ("فراوان به گوش میخورد این سایت و اون سایت هک شد")
2: وضوح زیاد در تعیین قیمت
3:رقابت زیادبا گروه های همکار
بازدید: 3947تاریخ انتشار : 1398/10/09