بک لینک، کاتالیزر رشد یک سایت است؛ یعنی اگر یک سایت هزاران هزار مطلب خوب داشته باشد ولی هیچ بک لینکی نداشته باشه، قاعدتاً رشد خوبی در موتورهای جستجو نخواهد داشت. بنابراین تولید محتوای خوب مساوی با گرفتن لینک های خوب است. اما لینک خوب چه نوع لینکی است و به چه لینکی می گوییم لینک با کیفیت؟
با توجه به الگوریتم های جدید گوگل که یک دوسالی هست داره سایت ها را تحت تاثیر قرار میدهد مفهومی به نام کوآلیتی بک لینک یا لینک با کیفیت به وجود آمده است. در اصل میشه به این شکل گفت تمام لینک هایی که به سمت یک سایت روانه می شوند لینک های با کیفیتی نیستند ما نمی توانیم لینک هایی که از سایت ها و وبلاگهای مختلف دریافت می کنیم به عنوان یک لینک خوب حساب کنیم .
در اصل ما میتوانیم از بسترهای مختلف لینک بگیریم .بسترهایی مثل فاروم ها ،سوشال ها،وبلاگها،کامنت ها،سوشالهای شبکه های اجتماعی،کامنت گذاشتن در شبکه های اجتماعی و سایت های دیگر.... . اما سوالاتی پیش می آید:
تمام این لینک ها می تونه به سایت ما و ارتقاء سایت ما روی عبارت کلیدی خاص کمک کنه؟
تمام این لینک ها می تونه به سایت ما و ارتقاء سایت ما روی عبارت کلیدی خاص کمک کنه؟
برای یک سایت احتیاج به چقدر لینک داریم؟
چقدر لینک از چه سایت هایی؟
از چه آی پی هایی؟
از چه آی پی هایی؟
امروز سعی می کنم به فاکتورهایی اشاره کنم که این فاکتورها میزان با کیفیت بودن و بی کیفیت بودن یک سایت را برای گرفتن لینک به ما نشان می دهد . لازم به ذکر است تمام لینک هایی که ما دریافت می کنیم ممکن است نه تنها خوب نباشند بلکه بعضی از آنها به جریمه شدن سایت ما هم منجر شود .
گرفتن لینک از سایت های معتبر
اما
چگونه از این سایت ها به بهترین شکل استفاده کنیم ؟
واضح است , در صفحاتی از این سایت ها فعالیت کنید که دو ویژه گی داشته باشند
1- در حد امکان از نظر زبان با زبان سایت شما همخوانی داشته باشند
2- از نظر محتوا با محتوا شما تطابق داشته باشد .
دو اصل ذکر شده ارزش لینک از این سایت ها را برای شما بهتر میکند .
Relevent backlink بک لینک های مرتبط (RV)
RV معانی مختلفی دارد و استنباط های مختلفی میشود از آن کرد. به نظر من اگر سایت شما در زمینه مواد غذایی فعالیت می کنه و شما تمایل دارید روی عبارتی مثل "پرتقال تامسون" رنک خوبی در موتورهای جستجو داشته باشید بک لینک های مرتبط برای این عبارت، کلیه ی سایت هایی است که در زمینه مواد غذایی دارند فعالیت می کنند.
البته این تعریف من یک تعریف بسیار کلی است
وقتی بخواهیم لینک های مرتبط را به صورت خاص تر نگاه کنیم بهترین و با کیفیت ترین لینک های مرتبط لینک هایی هستند که از سایت هایی که روی عبارات مدنظر شما در حال حاضر جزء 10 رنک برتر گوگل باشند گرفته شوند . این لینک بسیار لینک قوی و با کیفیت هست، لینکی که یکی از آن شاید بتواند اثر صدها هزاربک لینک را برای ما داشته باشد.به خاطر اینکه این لینک ها بک لینک های مرتبط هستند
البته این تعریف من یک تعریف بسیار کلی است
وقتی بخواهیم لینک های مرتبط را به صورت خاص تر نگاه کنیم بهترین و با کیفیت ترین لینک های مرتبط لینک هایی هستند که از سایت هایی که روی عبارات مدنظر شما در حال حاضر جزء 10 رنک برتر گوگل باشند گرفته شوند . این لینک بسیار لینک قوی و با کیفیت هست، لینکی که یکی از آن شاید بتواند اثر صدها هزاربک لینک را برای ما داشته باشد.به خاطر اینکه این لینک ها بک لینک های مرتبط هستند
صحبتم را تکمیل می کنم، اگر ما در زمینه ی طراحی سایت کار می کنیم کلیه سایت هایی که درزمینه تکنولوژی و آیتی فعالیت می کنند هم ردیف ما هستند و گرفتن لینک از آنها هیچ عیبی که ندارد هیچ ..... بسیار هم می تواند خوب باشد. اما معنای RV،گرفتن لینک از سایت های مرتبطی است که ما روی آن عبارات دوست داریم رنک بشویم یعنی اگر من دوست دارم روی عبارتی مثل "چاپ افست" دیده بشوم سایتی که با این عبارت در حال حاضر جز رنکهای بالای گوگل است جز ء سایت های با ارزش است.
ما اشاره کردیم به مفهوم لینک های مرتبط ولی یک نکته وجود داره و اون وهم این که ......
تقریباً بعید است که بگیم یک سایتی که روی عبارت کلیدی خاصی دیده می شود به رقیب خودش روی همان عبارت لینک بدهد . تقریباً بعید است مگر اینکه سایت مد نظر ما منبع خوبی باشد .
بنابراین اگر بخواهیم یک نتیجه گیری بکنیم از RV یا لینک های مرتبط باید بیشتر حساب کنیم روی لینک هایی که توی دسته های کاری مرتبط ما وجود دارند . اون ها وضعیت بهتری برای ما به وجود می آورند.
لینکهای درون متنی
لینک هایی که ما برای سایت خود جذب میکنیم از قسمت های مختلف یک صفحه میتواند باشد
مثل
هدر فوتر سایدبار های چپ و راست و درون متن
فوتر :حتمی مشاهده کرده اید عده ای علاقه دارند در فوتر سایت لینک های خود را قرار بدهند مثل شرکت های طراحی سایت "طراحی و بهینه سازی" "قدرت گرفته از...." این ها عباراتی هستند که به عنوان امضا قرار داده میشود و به شمت سایت های خود لینک میگیرند .
سایدبار : سایت هایی که در زمینه فروش لینک فعالیت میکنند از این نوع نوع لینک استفاده میکنند .
لینک های درون : صرفا توسط مدیر سایت و در دل محتوای یک سایت قرار داده میشوند .
مثل
هدر فوتر سایدبار های چپ و راست و درون متن
فوتر :حتمی مشاهده کرده اید عده ای علاقه دارند در فوتر سایت لینک های خود را قرار بدهند مثل شرکت های طراحی سایت "طراحی و بهینه سازی" "قدرت گرفته از...." این ها عباراتی هستند که به عنوان امضا قرار داده میشود و به شمت سایت های خود لینک میگیرند .
سایدبار : سایت هایی که در زمینه فروش لینک فعالیت میکنند از این نوع نوع لینک استفاده میکنند .
لینک های درون : صرفا توسط مدیر سایت و در دل محتوای یک سایت قرار داده میشوند .
سه سوال مهم
1- از بین این فضا ها برای جذب لینک کدام یک سریع ترین بازده را دارد ؟
2- کدام یک بیشتر بازخورد را دارد ؟
3- کدام یک خطر ناک است ؟
2- کدام یک بیشتر بازخورد را دارد ؟
3- کدام یک خطر ناک است ؟
تجربه شخصی من
1) لینکهای ساید بار سریعترین اثر را دارد چون اگر یک سایت 10000 صفحه دارد لینک ساید 10000 بار به سایت مقصد لینک میزند . .......
2)لینک های درون متنی بیشترین اثر را دارد چون به صورت طبیعی تولید میشود و انکرتکست طبیعی هم دارد ولی مدتی طول میکشد تا اثرات این نوع لینک نمایان شود .
3) لینکهای سایدبار و فوتر پتانسیل اسیب به سایت را دارند زیرا اگر اثبات بشه سایت لینک دهنده تقلبی است به همه سایت هایی که دارند لینک میگیرند هم آسیب میرسد .
بازدید: 4043تاریخ انتشار : 1398/10/09